Uncategorized

Influencer Marketing Agency

posted by Mark November 6, 2018

5 Tips voor een effective influence marketing campagne

Lees deze vijf handige tips voor de meest effectieve influencer campagne of ga op zoek naar een Influencer Marketing Agency met verstand van zaken.

Influencer Marketing tip 1: Inhoud staat op nummer één

Het is niet langer voldoende om de influencer gewoon met een product op de foto te zetten. Het vertellen van verhalen wordt in de loop van de tijd steeds belangrijker en agentschappen realiseren zich hoe voordelig langdurige relaties met influencers kunnen zijn. Hoe beter de relatie, hoe beter de influencer in staat zal zijn om zich met het bedrijf bezig te houden en zijn inhoud overtuigender over te brengen aan de doelgroep.

Influencer Marketing tip 2: Verwachtingen en kosten moeten overeenkomen

Voordat de campagne met een influencer van start gaat, moet er een kosten-batenanalyse worden uitgevoerd. Het is daarom belangrijk dat de influencer duidelijk communiceert wat hij levert voor het afgesproken bedrag en dat de klant zich bewust is van zijn eigen verwachtingen. Voldoet de prijs aan mijn verwachtingen?

Influencer Marketing tip 3: Controleer de integriteit van influencers en bedrijven

Om ervoor te zorgen dat het product en de influencer zich tijdens de samenwerking op de doelgroep kunnen richten, moeten beide partijen aandacht besteden aan de inhoud ervan. Het product moet natuurlijk passen bij de influencer en moet authentiek zijn voor de doelgroepen van de influencer en het bedrijf. Het helpt echter niet als de influencer een week later een soortgelijk product van een ander merk in beeld brengt, ook hier gaat het om een langdurige relatie met de influencer.

Influencer Marketing tip 5: Voorkom sluikreclame

Om juridische problemen te voorkomen, moeten bedrijven en influencers geen sluikreclame toestaan en moeten zij altijd de geadverteerde inhoud als reclame identificeren. De inhoud van de influencer moet worden voorzien van hashtags zoals #ad of #sponsoring of direct in de tekst worden geplaatst als hints.

Influencer Marketing tip 5:  Evalueer de influencer marketing campagne en successen

Aan het einde van elke campagne is er een evaluatie: Werden de eerder gestelde doelen bereikt? Is het budget voldoende geweest om KPI’s zoals bereik, interactie snelheid en verkoopcijfers te verbeteren? Minder meetbaar met getallen, maar net zo belangrijk, was de samenwerking met de influencer goed en is de inhoud op de lange termijn in de hoofden van fans en volgers terechtgekomen? Ook hier is lange termijn relatie en analyse belangrijk.

Misschien ook interessant

Leave a Comment